Selasa, 15 Maret 2016

Tersandung Akar Pohon Nangka (Tasonto akar nangka)




By.Rendy ris

Kalo memang basudara dong samua su parna pigi ka Ambon pas tanggal 14 Februari, katong di Ambon seringkali biking pesta Valentine. Karena pas tanggal itu tuh ada hari yang namanya hari Kasih Sayang atau Valentine.


Ok, katong maso dalam carita "Tasonto Akar Nangka".

Di beta pung kampong (HATU  / di samping Bandara Pattimura LAHA, Kabupaten Maluku Tengah), setiap hari Valentine (Kasih Sayang) biasanya dong disana biking pesta basar. Tapi anehnya disana, pesta yang dong biking tuh bukang par sambarang orang, cuma ada sebagaian orang yang diundang, deng yang maso didalam pesta jua samua pake baju rapi (Kameja, Calana Kaeng, Spatu haleluya). Sebagaian orang itu terdiri dar Pendeta, Majelis, Pengasuh, Ketua Pelwata, Ketua Pelpri, Ketua Angkatan Muda, deng dong pung kenalan-kenalan yang sopan-sopan. 


Anehnya lagi, kalo biasanya pesta pasti akang pung lagu yang tentang cinta-cinta, lagu joget dangdut Ambon, lagu cha-cha deng lagu house music, maar tapi di Hatu dong pung pesta pake lagu rohani!! Hahahahahaha, basudara dong bayangkan jua kalo dangsa deng lagu rohani. Seng lama bagini lagu su babunyi tabaos basar batul di pinggir Kantor Desa Negeri Hatu, karna beta jua terlibat dalam Angkatan Muda sektor itu, beta dapa undangan dar panitia pesta Valentine. Singkat carita ada satu Ibu Pengasuh di Hatu yang cantik, dia pung nama Maya, hayo tuheng, Maya nih jadi bunga pesta tagal dia nih moi batul, puti bagus, rambu seng karibo, idong tinggi, muka seng baminya. Jadi tiap saat lagu babunyi, mau Majelis kah, Ketua Pelpri kah, anggota Pelpri kah, pokoknya sapa sa mau ambe Maya par dangsa. Tiap kali beta badiri par mau ambe Maya, yah siooooo orang su ambe, akhirnya hati ancor kalo tiap kali lia Maya dangsa deng orang laeng, maar supaya jang kala slak, beta loko sabarang aja, mau Tante Ata kah (Ketua Pelwata) mau Tante Ina kah (Kolektan Greja) mau Mba Dewi kah (Tukang Pijat Majelis Jemaat) pokoknya sapa sa, supaya jang kala slak tagal mau ambe Maya maar terlambat.


Satu kali bagini lagu dangsa polo sadap babunyi, akang pung judul "Di Doa Ibuku / yang manyanyi Nikita". Ya tuheng samua mata baliar par maya yang dudu dipinggir pohong nangka, karna dong samua hati subakuti par mau dangsa polo krep maya, beta cuma seng mau kala!!! Pas kata lagu pung intro-intro torompet babunyi, deng satu kali sa mangkali ada dalapang laki-laki satu kali badiri cikar lari par mau ambe Maya dipinggir pohong nangka, tapi maaf e basudara, beta su terlanjur lari kamuka par mau ambe Maya dangsa. Beta lari deng jantong tapukul par ambe Maya, cikar lari seng taku mati, pokoknya sapa yang ada pele beta seng mau tau lai!! Sioooo, tagal mata nih cuma mau lia Maya, mata seng dapa lia kata ada akar pohong nangka paleng basar di muka beta pung kaki, akhirnya basudara samua, beta tasonto akar nangka, jatuh sa tanah di muka Maya pung kaki. Satu kali sa, samua orang dalam pesta tatawa hura tagal beta pung gamang Maya. Pesta Bubar jam 2 malam, tapi beta su pulang dar jam 10 malam tagal akang akar nangka potar tuh... Hahahahahahaaaaaa


Bahasa Sleng orang Ambon

Basar = Besar

Kaeng = Kain

Dangsa = Dansa

Spatu Haleluya = Sepatu Kantor

Moi = Cantik

Baminya = Berminyak

Kala Slak = Salah Tingkah

Tatawa Hura = Tertawa Terbahak-bahak


Disadur dari Blog Rendy ris

0 komentar:

Posting Komentar